Więcej czasu na zwrot nietrafionego zakupu i łatwiejsza reklamacja – zmiany w ustawie konsumenckiej

Niestety nie przed świętami, czyli w najgorętszym zakupowym okresie, ale w ich trakcie – 25 grudnia – zmieniają się przepisy dotyczące handlu. Będzie więcej czasu na zwrot, bez podania powodu, rzeczy kupionych przez Internet i korzystniejsze warunki reklamacji, w tym wypadku także w zwykłych sklepach.

Obecnie mamy 10 dni na zwrot towarów kupionych w Internecie lub poza siedzibą sprzedawcy, czyli np. na pokazach lub od akwizytorów. Od 25 grudnia na zwrot bez podania przyczyn będzie 14 dni. Zmiana niestety nie dotyczy sklepów stacjonarnych. Możliwość oddania rzeczy, którą kupiliśmy, ale jednak się rozmyśliliśmy, w dalszym ciągu zależy od dobrej woli przedsiębiorcy lub wewnętrznych zasad, ustalanych np. przez sieciowe sklepy.

Jednak i w tradycyjnym handlu cos się zmieni – chodzi o reklamowanie wadliwych produktów. Od końca grudnia, nieważne czy towar został kupiony w sklepie osiedlowym, przez telefon, czy przez Internet, to konsument zdecyduje, w jakiej formie reklamacja zostanie sfinalizowana. Może żądać zwrotu pieniędzy (jeśli wada jest istotna), naprawy lub wymiany na egzemplarz bez wad. Jeśli stanie na naprawie, to tylko na jednej. Koniec z nieskończonymi markowanymi naprawami „po jednej śrubce” sprzętu, który i tak nie chce działać?

Tymczasem udanych zakupów!

Eksperci o zmianach w ustawie konsumenckiej.

red

Może Ci się również spodoba

Ta strona używa narzędzi zewnętrznych lub firm trzecich, które przechowują małe pliki (cookie) na twoim urządzeniu. Pliki cookie są zwykle używane w celu umożliwienia prawidłowego działania strony (ciasteczka techniczne), generowania raportów użytkowania nawigacji (pliki cookie dotyczące statystyk). Strona może bezpośrednio używać technicznych plików cookie, ale masz prawo wybrać, czy chcesz włączyć ciasteczka statystyczne i te, które nie są niezbędne do jej działania.  Cookie policy